VIND HIER ANTWOORDEN OP JE VRAGEN
Hoe schrijf ik mij in? Krijg ik een startnummer van te voren (thuisgestuurd)? Hoe meld ik mij aan op de dag van het evenement? etc
De hele procedure van inschrijven tot aanmelden op de dag tot de uitslagen vind je op onze speciale RFR van A tot Z pagina.
Wat kan ik doen als ik mijn deelname moet afzeggen?
Indien je verhinderd bent kunt je je ticket te koop aanbieden via onze Marktplaats. Om in te loggen heb jij je factuurnummer (staat op je ticket) en email-adres (waar de ticket naartoe is gestuurd) nodig.
Houd er rekening mee dat in de week voor het evenement (m.n. de laatste dagen) de vraag naar tickets en dus de verkoopkans het hoogst is.
Tot en met de woensdag voor het evenement kun je via onze speciale self-service pagina tickets omzetten naar de nieuwe deelnemer. Vul het factuurnummer en het emailadres (waarmee is ingeschreven) van de verkoper in. Deze staan in de ticket die je per mail hebt ontvangen.
Als je na woensdag een ticket overdraagt of overneemt dan moet je er rekening mee houden dat wij de deelnemersgegevens niet meer aanpassen (ivm drukte werkzaamheden in de dagen voor het evenement).
Ik ben verhinderd, kan mijn ticket omgezet worden naar een ander evenement?
Dit is niet mogelijk. Dat zou namelijk betekenen dat we dat om uiteenlopende redenen (ziekte, verjaardagen, werken, geen zin etc.) altijd moeten doen. Dit levert veel administratie en onzekerheid over deelnemersaantallen op. Mede om deze reden hebben wij een Marktplaats, om voor dit soort situaties een oplossing te bieden.
Ik ben mijn ticket kwijt of heb deze niet ontvangen. Wat moet ik doen?
Mogelijk is het ticket terechtgekomen in je spam-box. Als dit niet het geval is kun je zelf je ticket opvragen via onze opvragen ticket pagina.
Ik wil gegevens op mijn ticket wijzigen. Kan dat?
Via Ticket wijzigen kun je bepaalde gegevens van je ticket zoals naam, telefoonnummer, ICE, loopsnelheid en e-mailadres zelf wijzigen.
Als mijn afstand vol is kan ik dan op een reservelijst geplaatst worden?
Wij hanteren geen reservelijst. Je kunt een ticket zoeken op onze Marktplaats pagina. Hier verwijzen wij ook verhinderde deelnemers naartoe.
Is het een DNF (Did Not Finish) als ik de 120 km niet red en door ga op de 87 km?
Als je na de start switcht van de 120 km naar de 87 km afstand dan kom je in de 120>87 km ranking en niet in de 87 km ranking. Je ontvangt een 87 km medaille als je finisht (zolang er voldoende medailles zijn voor de 87 km deelnemers), maar je kunt niet in de prijzen vallen.
Is er een mogelijkheid toegang te krijgen tot een eigen tas op een post onderweg?
Ja, wij bieden de solo deelnemers van de 87 en 120 km de mogelijkheid een door ons geleverde tas van ongeveer 30×40 cm met eigen spullen voor de start in te leveren. Je kunt bij je inschrijving voor het evenement opgeven of je deze tas bij WP 3 of 4 wilt ontvangen.
Ik heb nog geen compleet team. Kan ik mij toch inschrijven?
Je kunt je inschrijven met de gegevens waarover je beschikt. Bij de lege velden kun je ntb (nader te bepalen) of tba (to be announced) invullen. Aanvullingen kunnen via het Contactformulier doorgegeven worden. Vermeld duidelijk je Teamnaam.
De afstand klopt naderhand niet altijd. Mijn GPS horloge geeft een kortere of langere afstand aan.
Onze route wordt uitgemeten in GARMIN Basecamp met officiële software en kaarten. Dit zijn dezelfde kaarten die in de gps gebruikt worden als wij de routes uitzetten. Daarin kunnen wij natuurlijk ook een fout maken of een wat grove route hanteren.
Het kan ook zijn dat jouw gps niet ieder bochtje meeneemt of niet alles registreert als er sprake is van een slecht GPS-signaal door bewolking en/of begroeiing.
Er zijn soms veel meer leuke mogelijkheden qua single tracks en locaties in een gebied. Waarom gebruiken jullie die niet?
Een vergunning krijgen is iets geheel anders dan een mooie route bedenken.
Vaak speelt ook het broedseizoen (medio maart tot medio juni of soms zelfs eind augustus) een grote rol voor de periode waarin een evenement georganiseerd wordt.
Beheerders en/of eigenaren beslissen uiteindelijk of wij er mogen lopen. Waar jij zelf loopt betekent niet dat dit dus voor een evenement wordt toegestaan.
Soms zijn er ook andere beperkingen zoals het niet mogen niet lopen op atb routes, ruiterroutes etc. Per gebied is dit weer verschillend.
Mag ik een hond meenemen? Organiseren jullie ook canitrails?
We hebben al enige tijd geleden besloten geen honden toe te laten tot onze evenementen en ons ook niet op het gebied van het organiseren van canitrails te begeven. Hiervoor moet je bij andere organisaties zijn.
Uit ons onderzoek blijkt dat niet alle deelnemers honden op het parcours op prijs stellen. En ook staan niet alle ontvangende partijen en/of terreinbeheerders open voor het meenemen van honden bij de georganiseerde evenementen.
Daarbij komt dat we onze evenementen “klein” (kleiner dan de echte grote) willen houden en daarom ons alleen richten op de trailrunner.
Zijn de inschrijfkosten marktconform?
Je kunt inschrijfkosten voor evenementen niet met elkaar vergelijken omdat er veel verschillende aspecten zijn die de prijs voor deelname bepalen.
De RUNFORESTRUN evenementen zijn gelijk aan de inschrijfkosten van andere trailrun evenementen. Daarbij doneren wij (bijna) altijd een bedrag van €2,50 aan een SPORT4NATURE project. Deze donatie is al bij het inschrijfgeld inbegrepen.
Een trailrun van RUNFORESTRUN is exclusief. Er doen in vergelijking tot de grotere loopevenementen slechts een klein aantal deelnemers mee. Desondanks zijn grotere loopevenementen vaak duurder dan een (RUNFORESTRUN) trailrun.
Uiteindelijk bepaal jij of de kosten van deelname de moeite waard zijn geweest.
Kan ik mijn ticket omzetten naar een andere afstand?
Dit kan als het maximum aantal van de andere afstand niet bereikt is. Wanneer je naar een langere afstand om kunt worden gezet ontvang je een betaallink voor het prijsverschil. Je ontvangt geen restitutie op het prijsverschil van een kortere afstand. Een reden hiervoor is dat wanneer een kortere afstand vol is deelnemers soms via een langere afstand vooralsnog proberen aan een kortere afstand deel te nemen. Hiermee belemmer je deelnemers die aan de langere afstanden willen deelnemen.
Tegen de tijd dat het evenement plaatsvindt komen er vaak tickets vrij via onze Marktplaats.
Ook op de dag zelf zullen we deelnemers niet omzetten naar een kortere afstand. Als je uitstapt of de route op een andere manier hebt ingekort moet je dit desondanks wel melden.
Ik ben verhinderd. Kan ik mijn inschrijfgeld terugkrijgen?
Zoals in de inschrijfvoorwaarden vermeld staat en waarmee je met je inschrijving akkoord bent gegaan kun jij je inschrijfgeld niet terugkrijgen of inzetten voor een andere evenement van ons. Dit is over het algemeen een regel bij de trailevenementen, wij zijn hierin niet uniek. In de weg naar de voorbereiding van het evenement worden uitgaven gedaan op basis van deelname prognoses. We hebben echter geïnvesteerd in onze eigen Marktplaats waarmee je je ticket kunt aanbieden, en vervolgens via de self-service kunt overzetten naar een nieuwe deelnemer.
Op de pagina Deelname voorwaarden staat onder welke voorwaarden je eventueel je inschrijving kunt annuleren.
Wat is de achterliggende gedachte van jullie inschrijfvoorwaarden?
De inschrijfvoorwaarden worden expliciet in rode letters genoemd bij je aanmelding. Dit zijn geen kleine verborgen letters. Indien je niet achter deze basisvoorwaarden staat kun je je beter aanmelden bij een evenement dat beter bij je past qua voorwaarden. No hard feelings, we hoeven het niet altijd met elkaar eens te zijn.
De achterliggende gedachte van onze inschrijfvoorwaarden is de bescherming van de mooie evenementen die wij voor jou willen organiseren. Een enigszins eenzijdige gedachte is dat de kosten voor een evenement alleen op de dag zelf worden gemaakt. Er wordt het jaar rond fulltime gewerkt om deze evenementen te organiseren. Daar hoort eveneens de bedrijfsvoering, overleg en afstemming, verkenning van locaties etc bij. Deze uren zijn de grootste kosten die gemaakt worden. Daarnaast worden vooraf bestellingen en investeringen gedaan. De dag van het evenement zelf is theoretisch en financieel gezien slechtst een afronding van alle voorbereidingen en investeringen. Het verstrekken van 50% korting voor een volgende keer is niet alleen verlies voor jou maar nog steeds verlies voor ons als organisatie.
Hoe verschillen jullie van andere evenement organisaties?
Alle sportevenement organisaties, zeker op trailrun gebied, organiseren evenementen vanuit de passie voor de sport. De meeste evenementenorganisaties zijn non-profit organisaties: stichtingen en verenigingen. De organisatie bestaat uit vrijwilligers die mooie events neerzetten en die financieel gezien op persoonlijk vlak doorgaans geen enkele gevolgen ondervinden van het cancelen van een evenement. Soms wordt er verwezen naar organisaties die alle inschrijfgeld terugstorten alleen zijn dus niet alle organisaties gelijk. Het is overigens ook niet zo dat alle evenement organisaties alle geld of een groot gedeelte van het geld teruggeven.
Hoe kan ik gebruik maken van de kortingscode regeling?
Bij het aanmelden in het invulveld voor de kortingscode het factuurnummer van je ticket (opvragen ticket) zonder spatie combineren met de eerste twee letters (hoofdletters) van je achternaam waarmee je ingeschreven staat.
Voorbeeld: 123456AB
De korting is te besteden aan een evenement naar keuze van adam&events. De hoogte van de korting is 50% van het bedrag dat jij voor het geannuleerde evenement hebt betaald, dus niet 50% van het evenement waarvoor jij je wilt aanmelden met korting.
Wat als ik door Corona maatregelen in mijn regio/land mijn deelname moet afzeggen?
Voor ons is iedere afzegging, ongeacht de oorzaak, gelijk en zijn de standaard voorwaarden van toepassing.
Zoals in de inschrijfvoorwaarden vermeld staat en waarmee je met je inschrijving akkoord bent gegaan kun jij je inschrijfgeld niet terugkrijgen of inzetten voor een andere evenement van ons. Dit is over het algemeen een regel bij de trailevenementen, wij zijn hierin niet uniek. In de weg naar de voorbereiding van het evenement worden uitgaven gedaan op basis van deelname prognoses. Wel kun je je ticket op onze Marktplaats aanbieden en vervolgens via de self-service overdragen aan de nieuwe deelnemer.
Op de pagina Deelname voorwaarden staat onder welke voorwaarden je eventueel je inschrijving kunt annuleren.
FIND ANSWERS TO YOUR QUESTIONS HERE
How do I register? Do I receive a start number in advance (sent to home)? How do I register on the day of the event? etc
The entire procedure from registration to registration on the day to the results can be found on our special RFR van A tot Z page (in Dutch).
What can I do if I have to cancel my participation?
If you are unable to attend, you can offer your ticket for sale via our Marketplace. To log in you need your invoice number (stated on your ticket) and email address (where the ticket was sent to).
Keep in mind that in the week before the event (especially the last days) the demand for tickets and therefore the sales opportunity is highest.
Up to and including the Wednesday before the event, you can convert start tickets to the new participant via our special self-service page. Enter the invoice number and email address (used to register) of the seller. These are in the ticket that you received by email.
If you transfer or take over a ticket after Wednesday, you must take into account that we no longer adjust the participant data (due to busy work in the days before the event).
I am unable to attend, can my ticket be converted to another event?
This is not possible. That would mean that we always have to do this for various reasons (illness, birthdays, work, no sense, etc.). This results in a lot of administration and uncertainty about participant numbers. Partly for this reason, we have a Marketplace to offer a solution for these types of situations.
I have lost or not received my ticket. What should I do?
The ticket may have ended up in your spam box. If this is not the case, you can request your ticket yourself via our request ticket page.
I want to adjust information on my ticket. Is that possible?
Via Adjust ticket you can adjust certain details of your ticket such as name, telephone number, ICE, running speed and e-mail address yourself.
If my distance is full, can I be placed on a reserve list?
We do not have a reserve list. You can search for a ticket on our Marketplace. We also refer participants who are unable to attend.
Is it a DNF (Did Not Finish) if I don’t make the 120 km and continue on the 87 km?
If you switch from the 120 km to the 87 km distance after the start, you will end up in the 120> 87 km ranking and not in the 87 km ranking. You will receive an 87 km medal when you finish (as long as there are enough medals for the 87 km participants), but you cannot win prizes.
Is there a possibility to access your own bag at a transition area on the way?
Yes, we offer the solo participants of the 87 and 120 km the possibility to hand in a bag of approximately 30 × 40 cm supplied by us with their own equipment before the start. When registering for the event, you can specify whether you want to receive this bag at WP 3 or 4.
I don’t have a complete team yet. Can I still register?
You can register with the information you have. At the empty fields you can enter ntb (to be determined) or tba (to be announced). Additions can be passed on via the Contact form. Clearly state your Team Name.
The distance is not always correct afterwards. My GPS watch shows a shorter or longer distance.
Our route is measured in GARMIN Basecamp with official software and maps. These are the same maps that are used in the GPS when we plot the routes. We can of course also make a mistake or use a somewhat rough route.
It is also possible that your GPS does not take every turn or not register everything if there is a poor GPS signal due to clouds and/or vegetation.
Can I convert my ticket to a different distance?
This is possible if the maximum number of the other distance has not been reached. If you can be converted to a longer distance, you will receive a payment link for the price difference. You will not receive a refund on the price difference of a shorter distance. One reason for this is that when a shorter distance is full, participants sometimes try to participate in a shorter distance over a longer distance. This prevents participants who want to participate in the longer distances.
By the time the event takes place, tickets often become available through our Marketplace.
Also on the day itself we will not convert participants to a shorter distance. If you get off or have shortened the route in another way, you must nevertheless report this.
I am unable to attend. Can I get my registration fee back?
As stated in the terms and with which you have agreed to your registration, you cannot get your registration fee back or use it for another event from us. This is generally a rule at trail events, we are not unique in this. In the preparation of the event, expenses are made based on participation forecasts. However, we have invested in our own Marketplace that allows you to offer your ticket and then transfer it to a new participant via self-service.
The page Terms states under which conditions you can cancel your registration.
What if I have to cancel my participation due to Corona measures in my region / country?
For us, every cancellation, regardless of cause, is the same and the standard terms apply.
As stated in the registration conditions and with which you have agreed to your registration, you cannot get your registration fee back or use it for another event from us. This is generally a rule at trail events, we are not unique in this. In the preparation of the event, expenses are made based on participation forecasts. You can, however, offer your ticket on our Marketplace and then transfer it to the new participant via self-service.
The page Terms states under which conditions you can cancel your registration.
FINDEN SIE HIER ANTWORTEN AUF IHRE FRAGEN
Wie melde ich mich an? Erhalte ich im Voraus eine Startnummer? Wie melde ich mich am Veranstaltungstag an? usw.
Das gesamte Verfahren von der Registrierung über die Anmeldung am Tag bis zu den Ergebnissen finden Sie auf unserer RFR van A tot Z Seite (auf holländisch).
Was kann ich tun, wenn ich meine Teilnahme stornieren muss?
Wenn Sie nicht teilnehmen können, können Sie Ihr Ticket über unseren Marktplaats zum Verkauf anbieten. Um sich anzumelden, benötigen Sie Ihre Rechnungsnummer (auf Ihrem Ticket) und Ihre E-Mail-Adresse (an die das Ticket gesendet wurde).
Beachten Sie, dass in der Woche vor der Veranstaltung (insbesondere in den letzten Tagen) die Nachfrage nach Tickets und damit die Verkaufschance am höchsten ist.
Bis einschließlich Mittwoch vor der Veranstaltung können Sie Tickets über unsere spezielle self-service auf den neuen Teilnehmer übertragen. Geben Sie die Rechnungsnummer und die E-Mail-Adresse (zur Registrierung verwendet) des Verkäufers ein. Diese sind in dem Ticket enthalten, das Sie per E-Mail erhalten haben.
Wenn Sie ein Ticket nach Mittwoch übertragen oder übernehmen, müssen Sie berücksichtigen, dass wir die Teilnehmerdaten nicht mehr anpassen (aufgrund der geschäftigen Arbeit in den Tagen vor der Veranstaltung).
Ich kann nicht teilnehmen. Kann mein Ticket in eine andere Veranstaltung umgewandelt werden?
Das ist nicht möglich. Das würde bedeuten, dass wir dies immer und aus verschiedenen Gründen tun müssen (Krankheit, Geburtstage, Arbeit, keine Lust usw.). Dies führt zu viel Verwaltung und Unsicherheit über die Teilnehmerzahlen. Teilweise aus diesem Grund haben wir den Marktplaats.
Ich habe mein Ticket verloren oder nicht erhalten. Was soll ich machen?
Das Ticket ist möglicherweise in Ihrer Spam-Box gelandet. Ist dies nicht der Fall, können Sie Ihr Ticket über unsere Ticketanfrageseite selbst anfordern.
Ich möchte Informationen auf meinem Ticket ändern. Ist das möglich?
Über Ticket ändern können Sie bestimmte Details Ihres Tickets wie Name, Telefonnummer, ICE, Laufgeschwindigkeit und E-Mail-Adresse selbst ändern.
Wenn meine Distanz voll ist, gibt es eine Reserveliste?
Wir führen keine Reserveliste. Sie können auf unserer Marktplaats-Seite nach einem Ticket suchen.
Ist es ein DNF (Did Not Finish), wenn ich die 120 km nicht schaffe und die 87 km fortsetze?
Wenn Sie nach dem Start von 120 km auf 87 km wechseln, werden Sie in der Rangliste 120> 87 km aufgelistet und nicht in der Rangliste 87 km. Sie erhalten eine Medaille für die 87 km-Distanz wenn Sie fertig sind. Kapazitätsbedingt kann es möglich sein dass Sie erst dann eine Medaille erhalten wenn alle offiziellen 87-km-Läufer im Ziel sind. Sie können jedoch keine Preise gewinnen.
Gibt es eine Möglichkeit, unterwegs an einem Wechselpunkt auf Ihre eigene Beutel zuzugreifen?
Ja, Soloteilnehmer (120 und 87 km, nicht 50 km) können am Samstagmorgen einen Beutel mit Lebensmitteln / persönlichen Dingen abgeben (Größe ± 30 × 40 cm – dieser Beutel wird von der Organisation gestellt). Bei der Registrierung können Sie wählen, ob Sie diesen Beutel bei Wechselpunkt 3 oder Wechselpunkt 4 erhalten möchten.
Ich habe noch kein volständiges Team. Kann ich mich trotzdem registrieren?
Sie können sich registrieren. In den leeren Feldern können Sie ntb oder tba (noch bekannt geben) eingeben. Ergänzungen können über das Kontaktformular weitergeleitet werden unter Angabe Ihres Teamnamens.
Die Distanz ist nachher nicht immer korrekt. Meine GPS-Uhr zeigt eine kürzere oder längere Distanz.
Unsere Strecke wird im GARMIN Basecamp mit offizieller Software und Karten gemessen. Dies sind die gleichen Karten, die im GPS verwendet werden, wenn wir die Strecke markieren. Wir können natürlich auch einen Fehler machen oder eine etwas grobe Strecke benutzen.
Es ist auch möglich, dass Ihr GPS nicht jede Kurve registriert oder nicht alles registriert, wenn aufgrund von Wolken und/oder Vegetation ein schlechtes GPS-Signal vorliegt.
Kann ich mein Ticket in eine andere Distanz umwandeln?
Dies ist möglich, wenn die maximale Anzahl der andere Distanz nicht erreicht wurde. Wenn Sie auf eine größere Distanz umgestellt werden können, erhalten Sie einen Zahlungslink für die Preisdifferenz. Sie erhalten keine Rückerstattung auf die Preisdifferenz einer kürzere Distanz. Ein Grund dafür ist, dass Teilnehmer manchmal versuchen über eine längere Distanz an einer kürzeren Distanz teilzunehmen. Dies verhindert Teilnehmer, die an längeren Strecken teilnehmen möchten.
Zum Zeitpunkt der Veranstaltung sind oft Tickets über unseren Marktplatz erhältlich.
Auch am Tag selbst werden wir die Teilnehmer nicht auf eine kürzere Distanz umstellen. Wenn Sie aussteigen oder die Route auf andere Weise verkürzt haben, müssen Sie dies dennoch melden.
Ich kann nicht teilnehmen. Kann ich meine Anmeldegebühr zurückerhalten?
Wie in den Anmeldebedingungen angegeben und mit denen Sie Ihrer Anmeldung zugestimmt haben, können Sie Ihre Anmeldegebühr nicht zurückerhalten oder für eine andere Veranstaltung von uns verwenden. Dies ist normal bei Trail-Events, wir sind in dieser Hinsicht nicht einzigartig. Basiert auf Teilnahmeprognosen fallen in der Vorbereitung auf der Veranstaltung Kosten an. Wir haben jedoch in unseren eigenen Marktplaats investiert, auf dem Sie Ihr Ticket anbieten und dann über Self-Service an einen neuen Teilnehmer übertragen können.
Auf der Seite Teilnahmebedingungen wird angegeben, unter welchen Bedingungen Sie möglicherweise Ihre Registrierung stornieren können.
Was ist, wenn ich meine Teilnahme aufgrund von Corona-Maßnahmen in meiner Region / meinem Land stornieren muss?
Für uns ist jede Stornierung unabhängig vom Grund gleich und es gelten die Teilnahmebedingungen.
Wie in den Anmeldebedingungen angegeben und mit denen Sie Ihrer Anmeldung zugestimmt haben, können Sie Ihre Anmeldegebühr nicht zurückerhalten oder für eine andere Veranstaltung von uns verwenden. Dies ist normal bei Trail-Events, wir sind in dieser Hinsicht nicht einzigartig. Basiert auf Teilnahmeprognosen fallen in der Vorbereitung auf der Veranstaltung Kosten an. Wir haben jedoch in unseren eigenen Marktplaats investiert, auf dem Sie Ihr Ticket anbieten und dann über Self-Service an einen neuen Teilnehmer übertragen können.
Auf der Seite Teilnahmebedingungen wird angegeben, unter welchen Bedingungen Sie Ihre Registrierung möglicherweise stornieren können.