VIND HIER ANTWOORDEN OP JE VRAGEN
Hoe schrijf ik mij in? Krijg ik een startnummer van te voren (thuisgestuurd)? Hoe meld ik mij aan op de dag van het evenement? etc
De hele procedure van inschrijven tot aanmelden op de dag tot de uitslagen vind je op onze speciale RFR van A tot Z pagina.
Wat kan ik doen als ik mijn deelname moet afzeggen?
Indien je verhinderd bent kunt je je ticket te koop aanbieden via onze Marktplaats. Om in te loggen heb jij je factuurnummer (staat op je ticket) en email-adres (waar de ticket naartoe is gestuurd) nodig.
Houd er rekening mee dat in de week voor het evenement (m.n. de laatste dagen) de vraag naar tickets en dus de verkoopkans het hoogst is.
Tot en met de woensdag voor het evenement kun je via onze speciale self-service pagina tickets omzetten naar de nieuwe deelnemer. Vul het factuurnummer en het emailadres (waarmee is ingeschreven) van de verkoper in. Deze staan in de ticket die je per mail hebt ontvangen.
Als je na woensdag een ticket overdraagt of overneemt dan moet je er rekening mee houden dat wij de deelnemersgegevens niet meer aanpassen (ivm drukte werkzaamheden in de dagen voor het evenement).
Ik ben verhinderd, kan mijn ticket omgezet worden naar een ander evenement?
Dit is niet mogelijk. Dat zou namelijk betekenen dat we dat om uiteenlopende redenen (ziekte, verjaardagen, werken, geen zin etc.) altijd moeten doen. Dit levert veel administratie en onzekerheid over deelnemersaantallen op. Mede om deze reden hebben wij een Marktplaats, om voor dit soort situaties een oplossing te bieden.
Ik ben mijn ticket kwijt of heb deze niet ontvangen. Wat moet ik doen?
Mogelijk is het ticket terechtgekomen in je spam-box. Als dit niet het geval is kun je zelf je ticket opvragen via onze opvragen ticket pagina.
Ik wil gegevens op mijn ticket wijzigen. Kan dat?
Via Ticket wijzigen kun je bepaalde gegevens van je ticket zoals naam, telefoonnummer, ICE, loopsnelheid en e-mailadres zelf wijzigen.
Als mijn afstand vol is kan ik dan op een reservelijst geplaatst worden?
Wij hanteren geen reservelijst. Je kunt een ticket zoeken op onze Marktplaats pagina. Hier verwijzen wij ook verhinderde deelnemers naartoe.
Is het een DNF (Did Not Finish) als ik de 120 km niet red en door ga op de 87 km?
Als je na de start switcht van de 100 km naar de 75 km afstand dan kom je in de 100>75 km ranking en niet in de 75 km ranking. Je ontvangt een 75 km medaille als je finisht (zolang er voldoende medailles zijn voor de 75 km deelnemers), maar je kunt niet in de prijzen vallen.
Is er een mogelijkheid toegang te krijgen tot een eigen tas op een post onderweg?
Ja, wij bieden de solo deelnemers van de 75 en 100 km de mogelijkheid een door ons geleverde tas van ongeveer 30×40 cm met eigen spullen voor de start in te leveren. Je kunt bij je inschrijving voor het evenement opgeven of je deze tas bij WP 2 of 3 wilt ontvangen.
Ik heb nog geen compleet team. Kan ik mij toch inschrijven?
Je kunt je inschrijven met de gegevens waarover je beschikt. Bij de lege velden kun je ntb (nader te bepalen) of tba (to be announced) invullen. Aanvullingen kunnen via het Contactformulier doorgegeven worden. Vermeld duidelijk je Teamnaam.
De afstand klopt naderhand niet altijd. Mijn GPS horloge geeft een kortere of langere afstand aan.
Onze route wordt uitgemeten in GARMIN Basecamp met officiële software en kaarten. Dit zijn dezelfde kaarten die in de gps gebruikt worden als wij de routes uitzetten. Daarin kunnen wij natuurlijk ook een fout maken of een wat grove route hanteren.
Het kan ook zijn dat jouw gps niet ieder bochtje meeneemt of niet alles registreert als er sprake is van een slecht GPS-signaal door bewolking en/of begroeiing.
Er zijn soms veel meer leuke mogelijkheden qua single tracks en locaties in een gebied. Waarom gebruiken jullie die niet?
Een vergunning krijgen is iets geheel anders dan een mooie route bedenken.
Vaak speelt ook het broedseizoen (medio maart tot medio juni of soms zelfs eind augustus) een grote rol voor de periode waarin een evenement georganiseerd wordt.
Beheerders en/of eigenaren beslissen uiteindelijk of wij er mogen lopen. Waar jij zelf loopt betekent niet dat dit dus voor een evenement wordt toegestaan.
Soms zijn er ook andere beperkingen zoals het niet mogen niet lopen op atb routes, ruiterroutes etc. Per gebied is dit weer verschillend.
Mag ik een hond meenemen? Organiseren jullie ook canitrails?
We hebben al enige tijd geleden besloten geen honden toe te laten tot onze evenementen en ons ook niet op het gebied van het organiseren van canitrails te begeven. Hiervoor moet je bij andere organisaties zijn.
Uit ons onderzoek blijkt dat niet alle deelnemers honden op het parcours op prijs stellen. En ook staan niet alle ontvangende partijen en/of terreinbeheerders open voor het meenemen van honden bij de georganiseerde evenementen.
Daarbij komt dat we onze evenementen “klein” (kleiner dan de echte grote) willen houden en daarom ons alleen richten op de trailrunner.
Zijn de inschrijfkosten marktconform?
Je kunt inschrijfkosten voor evenementen niet met elkaar vergelijken omdat er veel verschillende aspecten zijn die de prijs voor deelname bepalen.
De RUNFORESTRUN evenementen zijn gelijk aan de inschrijfkosten van andere trailrun evenementen. Daarbij doneren wij (bijna) altijd een bedrag van €2,50 aan een SPORT4NATURE project. Deze donatie is al bij het inschrijfgeld inbegrepen.
Een trailrun van RUNFORESTRUN is exclusief. Er doen in vergelijking tot de grotere loopevenementen slechts een klein aantal deelnemers mee. Desondanks zijn grotere loopevenementen vaak duurder dan een (RUNFORESTRUN) trailrun.
Uiteindelijk bepaal jij of de kosten van deelname de moeite waard zijn geweest.
Kan ik mijn ticket omzetten naar een andere afstand?
Dit kan als het maximum aantal van de andere afstand niet bereikt is. Wanneer je naar een langere afstand om kunt worden gezet ontvang je een betaallink voor het prijsverschil. Je ontvangt geen restitutie op het prijsverschil van een kortere afstand. Een reden hiervoor is dat wanneer een kortere afstand vol is deelnemers soms via een langere afstand vooralsnog proberen aan een kortere afstand deel te nemen. Hiermee belemmer je deelnemers die aan de langere afstanden willen deelnemen.
Tegen de tijd dat het evenement plaatsvindt komen er vaak tickets vrij via onze Marktplaats.
Ook op de dag zelf zullen we deelnemers niet omzetten naar een kortere afstand. Als je uitstapt of de route op een andere manier hebt ingekort moet je dit desondanks wel melden.
Ik ben verhinderd. Kan ik mijn inschrijfgeld terugkrijgen?
Zoals in de inschrijfvoorwaarden vermeld staat en waarmee je met je inschrijving akkoord bent gegaan kun jij je inschrijfgeld niet terugkrijgen of inzetten voor een andere evenement van ons. Dit is over het algemeen een regel bij de trailevenementen, wij zijn hierin niet uniek. In de weg naar de voorbereiding van het evenement worden uitgaven gedaan op basis van deelname prognoses. We hebben echter geïnvesteerd in onze eigen Marktplaats waarmee je je ticket kunt aanbieden, en vervolgens via de self-service kunt overzetten naar een nieuwe deelnemer.
Op de pagina Deelname voorwaarden staat onder welke voorwaarden je eventueel je inschrijving kunt annuleren.
Wat is de achterliggende gedachte van jullie inschrijfvoorwaarden?
De inschrijfvoorwaarden worden expliciet in rode letters genoemd bij je aanmelding. Dit zijn geen kleine verborgen letters. Indien je niet achter deze basisvoorwaarden staat kun je je beter aanmelden bij een evenement dat beter bij je past qua voorwaarden. No hard feelings, we hoeven het niet altijd met elkaar eens te zijn.
De achterliggende gedachte van onze inschrijfvoorwaarden is de bescherming van de mooie evenementen die wij voor jou willen organiseren. Een enigszins eenzijdige gedachte is dat de kosten voor een evenement alleen op de dag zelf worden gemaakt. Er wordt het jaar rond fulltime gewerkt om deze evenementen te organiseren. Daar hoort eveneens de bedrijfsvoering, overleg en afstemming, verkenning van locaties etc bij. Deze uren zijn de grootste kosten die gemaakt worden. Daarnaast worden vooraf bestellingen en investeringen gedaan. De dag van het evenement zelf is theoretisch en financieel gezien slechtst een afronding van alle voorbereidingen en investeringen. Het verstrekken van 50% korting voor een volgende keer is niet alleen verlies voor jou maar nog steeds verlies voor ons als organisatie.
Hoe verschillen jullie van andere evenement organisaties?
Alle sportevenement organisaties, zeker op trailrun gebied, organiseren evenementen vanuit de passie voor de sport. De meeste evenementenorganisaties zijn non-profit organisaties: stichtingen en verenigingen. De organisatie bestaat uit vrijwilligers die mooie events neerzetten en die financieel gezien op persoonlijk vlak doorgaans geen enkele gevolgen ondervinden van het cancelen van een evenement. Soms wordt er verwezen naar organisaties die alle inschrijfgeld terugstorten alleen zijn dus niet alle organisaties gelijk. Het is overigens ook niet zo dat alle evenement organisaties alle geld of een groot gedeelte van het geld teruggeven.
Hoe kan ik gebruik maken van de kortingscode regeling?
Bij het aanmelden in het invulveld voor de kortingscode het factuurnummer van je ticket (opvragen ticket) zonder spatie combineren met de eerste twee letters (hoofdletters) van je achternaam waarmee je ingeschreven staat.
Voorbeeld: 123456AB
De korting is te besteden aan een evenement naar keuze van adam&events. De hoogte van de korting is 50% van het bedrag dat jij voor het geannuleerde evenement hebt betaald, dus niet 50% van het evenement waarvoor jij je wilt aanmelden met korting.
Wat als ik door Corona maatregelen in mijn regio/land mijn deelname moet afzeggen?
Voor ons is iedere afzegging, ongeacht de oorzaak, gelijk en zijn de standaard voorwaarden van toepassing.
Zoals in de inschrijfvoorwaarden vermeld staat en waarmee je met je inschrijving akkoord bent gegaan kun jij je inschrijfgeld niet terugkrijgen of inzetten voor een andere evenement van ons. Dit is over het algemeen een regel bij de trailevenementen, wij zijn hierin niet uniek. In de weg naar de voorbereiding van het evenement worden uitgaven gedaan op basis van deelname prognoses. Wel kun je je ticket op onze Marktplaats aanbieden en vervolgens via de self-service overdragen aan de nieuwe deelnemer.
Op de pagina Deelname voorwaarden staat onder welke voorwaarden je eventueel je inschrijving kunt annuleren.
FIND ANSWERS TO YOUR QUESTIONS HERE
How do I register? Do I receive a start number in advance (sent to home)? How do I register on the day of the event? etc
The entire procedure from registration to registration on the day to the results can be found on our special RFR van A tot Z page (in Dutch).
What can I do if I have to cancel my participation?
If you are unable to attend, you can offer your ticket for sale via our Marketplace. To log in you need your invoice number (stated on your ticket) and email address (where the ticket was sent to).
Keep in mind that in the week before the event (especially the last days) the demand for tickets and therefore the sales opportunity is highest.
Up to and including the Wednesday before the event, you can convert start tickets to the new participant via our special self-service page. Enter the invoice number and email address (used to register) of the seller. These are in the ticket that you received by email.
If you transfer or take over a ticket after Wednesday, you must take into account that we no longer adjust the participant data (due to busy work in the days before the event).
I am unable to attend, can my ticket be converted to another event?
This is not possible. That would mean that we always have to do this for various reasons (illness, birthdays, work, no sense, etc.). This results in a lot of administration and uncertainty about participant numbers. Partly for this reason, we have a Marketplace to offer a solution for these types of situations.
I have lost or not received my ticket. What should I do?
The ticket may have ended up in your spam box. If this is not the case, you can request your ticket yourself via our request ticket page.
I want to adjust information on my ticket. Is that possible?
Via Adjust ticket you can adjust certain details of your ticket such as name, telephone number, ICE, running speed and e-mail address yourself.
If my distance is full, can I be placed on a reserve list?
We do not have a reserve list. You can search for a ticket on our Marketplace. We also refer participants who are unable to attend.
Is it a DNF (Did Not Finish) if I don’t make the 120 km and continue on the 87 km?
If you switch from the 100 km to the 75 km distance after the start, you will end up in the 100> 75 km ranking and not in the 75 km ranking. You will receive a 75 km medal when you finish (as long as there are enough medals for the 75 km participants), but you can’t win prizes.
Is there a possibility to access your own bag at a transition area?
Yes, we offer the solo participants of the 75and 100 km the possibility to hand in a bag of approximately 30 × 40 cm supplied by us with their own equipment before the start. When registering for the event, you can specify whether you want to receive this bag at WP 2 or 3.
I don’t have a complete team yet. Can I still register?
You can register with the information you have. At the empty fields you can enter ntb (to be determined) or tba (to be announced). Additions can be passed on via the Contact form. Clearly state your Team Name.
The distance is not always correct afterwards. My GPS watch shows a shorter or longer distance.
Our route is measured in GARMIN Basecamp with official software and maps. These are the same maps that are used in the GPS when we plot the routes. We can of course also make a mistake or use a somewhat rough route.
It is also possible that your GPS does not take every turn or not register everything if there is a poor GPS signal due to clouds and/or vegetation.
Can I convert my ticket to a different distance?
This is possible if the maximum number of the other distance has not been reached. If you can be converted to a longer distance, you will receive a payment link for the price difference. You will not receive a refund on the price difference of a shorter distance. One reason for this is that when a shorter distance is full, participants sometimes try to participate in a shorter distance over a longer distance. This prevents participants who want to participate in the longer distances.
By the time the event takes place, tickets often become available through our Marketplace.
Also on the day itself we will not convert participants to a shorter distance. If you get off or have shortened the route in another way, you must nevertheless report this.
I am unable to attend. Can I get my registration fee back?
As stated in the terms and with which you have agreed to your registration, you cannot get your registration fee back or use it for another event from us. This is generally a rule at trail events, we are not unique in this. In the preparation of the event, expenses are made based on participation forecasts. However, we have invested in our own Marketplace that allows you to offer your ticket and then transfer it to a new participant via self-service.
The page Terms states under which conditions you can cancel your registration.
What if I have to cancel my participation due to Corona measures in my region / country?
For us, every cancellation, regardless of cause, is the same and the standard terms apply.
As stated in the registration conditions and with which you have agreed to your registration, you cannot get your registration fee back or use it for another event from us. This is generally a rule at trail events, we are not unique in this. In the preparation of the event, expenses are made based on participation forecasts. You can, however, offer your ticket on our Marketplace and then transfer it to the new participant via self-service.
The page Terms states under which conditions you can cancel your registration.